アスクル オフィス用品/現場用品/医療・介護用品

0120-922-884

ASKUL 正規取扱販売店
インターマン株式会社
(平日9:00~18:00)

ENJP

プライバシーポリシー

1. 基本方針

インターマン株式会社(以下「インターマン」といいます。)は、お客様からお預かりしたお客様情報の保護、管理が社会的責務と考え、個人情報に関する法令及び社内規定などを遵守し、インターマンで扱う個人情報の取得、利用、管理を適正に行います。

2. 適用範囲

当ポリシーは、インターマンと取引を行うお客様に適用され、インターマンが行う各種サービスにおいて、お客様の個人情報又はそれに準ずる情報を取り扱う際に、インターマンが遵守する方針を示したものです。

3. 個人情報の取得と利用目的

(1) インターマンは、お客様から以下の情報をご提供頂いております。

  1. 弊社サービスご利用に関するご登録情報
  2. 弊社サービスご利用に関するご購入情報
  3. お客様からのお問い合わせ内容
  4. ご連絡先

(2) インターマンは、お客様からの情報を以下の目的で利用いたします。

  • お取引先についての各種連絡、ご利用代金請求のため。
  • ご注文いただいた商品や配送、アフターサービスについての確認や連絡のため。
  • お客様からの要望、問い合わせに対する回答を行う為。ただしこれらはお客様の同意に基づいてご案内・ご紹介するものですので、法人等のお客様からのご要望でいつでも中止することができます。
  • お客様に対して、電話、郵送、訪問、ファクシミリまたはemailサービスなどによる各種案内のため。
  • 各種マーケティング、カスタマイズ、販売促進、およびサービスの改善のため。
  • お客様に何らかの連絡をするため。

4. 個人情報の管理

インターマンでは、お客様からご提供頂いた情報の管理について以下を徹底します。

  1. 情報の正確性の確保お客様からご提供頂いた情報については、常に正確かつ最新の情報となるよう努めます。
  2. 安全管理措置インターマンは、組織的な個人情報の管理については、社内規定による厳重な取り扱い方法を規定し、これに基づいた取り扱いを徹底します。
  3. 従業員の監督インターマンは、社内規定に基づき、個人情報取扱規程の厳格な運用を徹底しています。
  4. 委託先の監督個人情報の取り扱いを外部に委託する場合には、謄写の規定に基づき、要件を満たした委託先にのみ委託を行い、適切な管理を行います。
  5. 保存期間と廃棄お客様からご提供頂いた情報については、保存期間を設定し、保存期間終了後は廃棄します。また保存期間内であっても、芙蓉と成った場合には速やかに廃棄します。

5. 第三者提供の有無

インターマンは、お客様とのお取引を離れてお客様情報を第三者に販売又は貸し出す業務は一切行いません。またインターマンでは、利用目的の達成に必要な範囲において、他の事業者へ個人情報を委託することがあります。

6. 個人情報の開示・訂正・利用停止等

インターマンは以下の場合にお客様情報を開示することがあります。原則として開示を求められた場合にはお客様ご本人にのみ回答しますが、法人のお客様は同一法人内の社員様にご回答することがあります。

  • 利用目的達成に必要な範囲内においてお客様情報の取り扱いの全部、または一部を委託する場合。
  • お客様との取引においてインターマント共同して業務を行うパートナーが情報を必要とする場合。
  • お客様とお取引する目的で、情報の開示が必要と認められる場合。
  • 集計及び分析等により得られた情報を、お客様が識別できない状態で開示する場合。
  • 警察や裁判所などの公的機関から、法律に基づく正式な照会を受けた場合。
  • インターマン及び第三者の権利、財産を保護するため、必要と認められた場合。
  • 合併、会社分割、営業譲渡、その他の事由による事業承継が行われる場合。
  • 人の生命、身体及び財産等に対する差し迫った危険があり、緊急の必要がある場合。

7. プライバシーポリシーの改訂

インターマンの事業は絶えず進化しております。そのため、当ポリシーも予告なく改訂されることがあります。変更が発生した場合には、当社サイト上で告知します。随時、最新のプライバシーポリシーをご確認下さい。別途規定されていない限り、最新のプライバシーポリシーは当社がお客様に関して有するすべての情報に適用されます。確認をされていなかったことに起因するトラブルに関しては、当社は一切責任を負いかねますので予めご了承下さい。

8. 他のサイトとのリンクについて

インターマンのサイトから他のサイトへリンクを貼られている場合、それらのサイトのお客様情報保護に関して、当社が責任を負うものではありません。(各サイトのプライバシーポリシーを確認することをお勧めします。)

9. 個人情報の開示・訂正について

インターマンは、お客様から、個人情報の開示、訂正などの申出があった場合には、速やかに合理的方法で対応致しますが、その際、実費を勘案した合理的な手数料を頂戴することがあります。又インターマンに対するお支払いの滞りや、そのような履歴がある場合は別途規定により対応させていただきます。

10. お問い合わせ窓口

この文書、またはインターマンにおける個人情報保護に関してご質問、苦情等ございましたら、コチラから御連絡ください。askul_info@interman.co.jp

0120-922-884インターマン株式会社
平日9:00~18:00

インターマン株式会社 代表取締役社長
上田平重樹

1. Basic Policy

Interman Corporation (henceforth Interman) believes that protecting and managing the private information you have provided us with is our social responsibility. Interman will comply with all laws and ordinances regarding the handling of personal information and conduct the acquisition, use and management of the information that we handle in an appropriate manner.

2. Applicability

This policy applies to customers who conduct business with Interman, and explains the policy that Interman will follow when handling customers’ personal information and similar in the course of all the services we provide.

3. Acquisition and Use of Personal Information

(1) Interman collects the following information from customers:

  1. Registration information regarding the use of our services
  2. Purchase information regarding the use of our services
  3. The contents of inquiries from customers
  4. Contact details

(2) We will use the information that we collect from customers for the purposes listed below.

  • For making contact as a party we are doing business with, or for billing.
  • For confirmation or making contact regarding a customer’s order, delivery, or post-sale support
  • In order to respond to customer requests or inquiries. However, introduction and guidance is provided with the consent of the customer, and can be stopped at any time at the request of corporate or other customers.
  • To provide guidance to customers by telephone, mail, visits, fax or email, etc.
  • For various types of marketing, customization, sales promotions, and improvement of our services
  • To make any other kind of contact with a customer

4. Handling of personal information

Interman will implement the following thoroughgoing measures regarding the handling of information collected from customers:

  1. Ensuring the accuracy of informationWe will endeavor to keep the information collected from customers accurate and up to date at all times.
  2. Safe Management MeasuresIn terms of the institutional management of personal information, Interman will use internal regulations to enact strict requirements on how information is handled, and abide closely by them.
  3. Supervision of EmployeesInterman will implement the requirements on handling personal information thoroughly, based on our internal regulations.
  4. Supervision of Outsourcing Contractors In the event that the handling of personal information is outsourced externally, Interman will, based on our internal regulations, outsource only to contractors who meet our requirements and carry out appropriate management of the information.
  5. Retention Period and DisposalInterman will specify the period for which information collected from customers will be retained, and dispose of it when that period expires. Additionally, even within the retention period, information will be disposed of promptly when it becomes unnecessary.

5. Provision to Third Parties

Interman will not under any circumstances sell or lend customer information to third parties outside our dealings with customers. Interman may, to the extent necessary to achieve the stated purpose, entrust personal information to other companies.

6. Disclosure, Correction and Cessation of Use of Personal Information

Interman may disclose customer information in the following circumstances. As a general rule, we will only respond to requests for disclosure from the customer themselves, but for corporate customers, we may respond to an employee within the same corporation.

  • If Interman, to the extent necessary to achieve the stated purpose, entrusts handling of customer information, in full or in part, to another company.
  • If, in our dealings with a customer, a company carrying out work in partnership with Interman requires the information.
  • If the disclosure of information is deemed necessary for the purposes of our dealings with a customer.
  • If information obtained through aggregation or analysis is disclosed in a form such that the customer cannot be identified.
  • If we receive a formal legal enquiry from the police, courts or other government agency.
  • If the disclosure of information is deemed necessary to protect the rights or propery of Interman or a third party.
  • In the event of a business succession due to a company merger, split, transfer of business, etc.
  • If there is an urgent necessity to protect a person’s life, safety, or assets from imminent danger.

7. Revision of the Privacy Policy

Interman’s business is constantly evolving. As a result, we may revise this policy without prior notice. If changes to the privacy policy have occurred, we will provide notice on our company website. Please check the most recent version of the privacy policy as required. Unless otherwise stated, the current privacy policy applies to all information that we hold on our customers. Please be aware that we can accept no liability whatsoever for any problems that arise from not checking the privacy policy.

8. Links to other Websites

In the event that links to other websites are posted on the Interman website, we can accept no responsibility for those websites’ protection of customer information. (We recommend that you check the privacy policies of each website.)

9. Disclosure and Correction of Personal Information

If Interman receives a request from a customer for the disclosure or correction of personal information, we will respond promptly in a reasonable manner. However, we may request an appropriate fee that takes into account the expense involved. Additionally, if the customer is in arrears of payment to Interman, or has a history of being so, we will deal with the matter under separate provisions.

10. Inquiries

If you have any questions or complaints regarding this document or Interman’s protection of personal information, please contact us here: askul_info@interman.co.jp

Interman Corporation President & CEO
Shigeki Uetabira

アスクルのカタログ申し込み、Webからのご注文はこちら

0120-922-884

ASKUL 正規取扱販売店 インターマン株式会社
(平日9:00~18:00)